Hi..if your interested kindly call/sms at 0133503126. Our cakes will complement your event.



Friday, January 8, 2010

Kek Merah, Kek Biru ,Jangan marah, I Luv U

Cupcake flower bouquet
Entry kali ni.. kisahnya kawan baikku Ani yang selalu menyokongku ini menempah kek hantaran untuk pertunangan adik bongsunya baru baru ni.. khabarnya orang Perak kalau bertunang memang banyak hantaran yang kebanyakkannya makanan. Jadiler 13 dulang sumanya 7 dulang adalah makanan itu termasuk kek,puding, buah-buahan dan macam2 lagi.

Basketweave full of blue roses (first attempt)

Basketweave (inspirasi dari zaharunina photopages.com )



Heart box made of fondant (inspiration by bakerella.com)





Jadi inilah tempahan kek yang berjaya aku siapkan. Walaupun kurang puas hati dengan hasilnya tapi kebanyakkan tempahan ini aku hasilkan tanpa mengambil apapa kelas cuma belajar sendiri dari internet. Bagaimanapun selepas ni memang aku merancang untuk mengambil kelas dari chef2 yg bertauliah. Kata orang 'belakang parang sekali pun kalau diasah selalu tajam jua akhirnya..' jadi tak boleh berputus asa.. kata orang dulu lagi 'tepuk dada tanya selera' kalau nak seribu jalan kalau taknak seribu dalih boleh diberi..

1 comments:

Anonymous said...

salam,

dahsyaht la akak, belajar melalui internet pon dah terre buat bunga ros...huuhu segan saya.
saya sampai sekarang tak brape terer buat bunga ros..nua

Post a Comment

How many were here?

Kucing Kitaorang

CAKEFOURFUN Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting